Jelle is geweest!

16 januari 2009 - Muyuka, Kameroen

Jelle is langs geweest! Ik heb hem 29 december 's ochtends vroeg opgehaald van het vliegveld in Douala. Nadat hij met dezelfde jongens te maken had gehad als ik bij mijn aankomst, zijn we naar het hotel gereden. Daar was het lekker rustig. De volgende dag zijn we naar Banga gegaan en heb ik mijn "husband" aan het hele ziekenhuis laten zien. Jelle had een echt Afrikaanse welkom met stroomuitval en water uit de put scheppen omdat de pomp al een tijdje niet aan was geweest, ook heeft hij vis voor ons schoongemaakt.

Oud en nieuw hebben we in Muyuka gevierd bij Divine. We hebben bij hem thuis gegeten en gedronken met vrienden en een hele gezellige maar onverstaanbare buurvrouw, maar als je lachtte dan lachtte zij ook heel hard. Hierna zijn we naar het Mars hotel gegaan, alleen had ik daar weer last van diarree en het was niet gemakkelijk om naar de wc te gaan. Er was op de parkeerplaats een plek om te plassen, maar om echt naar een wc te gaan moest ik in een hotelkamer naar de wc. Ik had het toen wel gehad en wilde naar huis, een vriend van Divine heeft ons thuis gebracht, ook voor Ruth was het goed om naar huis te gaan. Zij had erg genoten van de Whiskey en andere dranken. Nieuwjaarsdag hebben we rustig aangedaan en wat bezoek gekregen en zelf op bezoek gegaan om mensen gelukkig nieuwjaar te wensen.

Op 2 januarie ben ik weer op consult geweest bij de dokter en weer medicijnen gekregen. Jelle heeft ook diarree overgehouden aan de hele reis en wacht nog op de uitslag. We zijn ondanks dat toch de berg opgegaan, Mount Cameroon. Wat een helse tocht, ik heb me er heel erg op verkeken. De eerste dag was al zwaar en toen moest ik er nog 2. Zonder training en op 4 jaar oude All Stars was het niet makkelijk. Het was wel heel erg mooi, wat een hoop verschillende landschappen. We zijn door bos gegaan, savanne, lavalandschappen en langs kraters. We sliepen de eerse nacht op een houten bed en de tweede op de grond in een hutje. En het was koud! Ik heb met al mijn kleren aan geslapen. De derde dag kon ik al bijna niet meer lopen van de spierpijn en de blaren onder mijn voeten, ook werd ik wakker met een opgezwolle hoofd. Waarschijnlijk verbrand in de zon, maar ik had dit werkelijk nog nooit eerder gezien. We zijn in stilte heel hard verder naar beneden gelopen en we hebben het gehaald! In de drie dagen naar de top en aan de andere kant naar beneden.

7 januari was natuurlijk mijn verjaardag. Alweer 25 geworden! Ik voelde me heel belabberd maar wel jarig. Iedereen ook bedankt voor de felicitaties op hyves en facebook, ik kan niet op iedereen persoonlijk reageren omdat internet zo traag is op deze sites.Verder had ik een versierde stoel in de woonkamer en ik kreeg cadeau's. Ook heb ik nog gewerkt op de X-ray die dag. De volgende dag zijn we naar Limbe gegaan, maar daar waren we allebei best ziek. We hebben de botanical garden bekeken en verder wat rond gehangen in het hotel en aan het zwembad. Ook nog een Afrikaanse stortbui gehad daar met onweer en alles. Op maandag ging Jelle alweer naar huis, het is echt veel te snel gegaan.

Nu ben ik weer aan het werk en heb uitgerekend hoe lang ik nog moet. Nog 10 weken. En over 3 weken komt Nicoliene me alweer opzoeken. Er is ook weer een nieuwe co-assistent gekomen, Karin, en de 20ste komt er nog 1 bij. Dan zijn we weer met 4 meiden.

1. Jelle:
    Ja ik mis jou ook!
  2. Wendie:
    Marjo!
    Jose en ik komen 1 maart en we blijven 3 weken!!

kus
  3. Mariet:
    Hoi Lieverd,

Woensdag heb ik Jelle en Boris naar Groningen gebracht. Onderweg heb ik heel veel leuke en grappige verhalen gehoord en tijdens het eten de filmpjes en foto's bekeken. Erg leuk allemaal.

dikke kus
  4. josette:
    Hey meid!!!
    Als eerste nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, beetje laat :S maja
    Zo te horen vermaak je je prima en weet je je goed te redden in Kameroen!!!
    Vind het echt stoer hoor.
    Heel veel plezier nog!
    Grtz Josette
  5. Nicoliene TBP:
    Hey zussie!
    Ik ben er al bijna klaar voor! Ik heb een stijve en pijnlijke arm van de DTP en Hepatitus prikken, morgen begin ik aan de Lariam en heb gisteren ook een Bradt guide gekocht. Ik wil echt naar Kribi, wat ziet dat er gaaf uit! Maar Korup lijkt me ook geweldig en dat ligt misschien te ver uit elkaar om allebei te doen. Heb Jelle nog niet gesproken, maar ga hem dit weekend even bellen, want ik wil alles horen. Tot heel snel! Dikke kus!
  6. Emmy:
    22 januari 2009
    Alsnog gefeliciteerd!!! Tot over een kleine 10 weekjes!:-)